بر اساس آمار و ارقام
  • سال تاسیس : 1377
  • شرکت های زیر مجموعه : 11
  • نمایندگی : 100
  • سال ورود به بورس : 1394
  • تعداد محصولات : 313
  • کاتالوگ محصولات تبرک

استراتژی ها

** استراتژی بازاریابی از طریق افزایش سهم بازار با تمركز برشناساندن و نفوذ برند تبرک

 

brand

زمینها و فضاهای شركت در مكانهای مناسبی جهت گسترش فعالیتها وجود دارد و همین مساله سبب داشتن ظرفیت مناسب برای تقویت برند گروه تبرك میباشد. برندینگ امروزه هواخواهان متعددی در دنیای بازاریابی برای خود دست و پا كرده است. بسیاری از نظریه پردازان، مدیران و پژوهشگران، دنیای آینده بازاریابی را جهان مدیریت برند و فعالیتهای پیرامون برندینگ نام نهاده اند. شاید هیچ سرمایه ای بیش از یك نام قدرتمند، معتبر و ارزش آفرین برای سازمانها كارآمد نباشد. ساخت یک برند قدرتمند در بازار، هدف بسیاری از سازمانهاست. آسیب پذیری كمتر در شرایط رقابتی بازار، حاشیه سود بیشتر، ارتباطات قویتر با حلقه های پشت سری و جلوسری زنجیره تولید و …از مزایای توسعه برند است برند باید ورودی و خروجی سازمان را آنگونه كه توسط مشتریان ادارک می شود، با هم در بر داشته باشد و مد نظر قرار دهد.

هدف اصلی مدیریت برند گسترش و حفاظت آگاهانه از برند است، زیرا این آگاهی از برند است كه مشتری را در كلیه مراحل تصمیم گیری خود و همچنین فرآیند ارزش آفرینی شركت كمک می نماید.

آگاهی از برند عبارت است از توانایی مصرف كننده در جهت شناختن یا به یاد آوردن یک برند در پهنه محصولات مشابه. آشنایی با برند عبارت است از میزان اطلاعاتی كه مصرف كننده در خصوص یك برند خاص بتواند ارائه دهد. هرچه آشنایی مشتریان با برند بیشتر باشد، احتمال انتخاب هوشمندانه نیز افزایش خواهد یافت.

محبوبیت برند عبارت است از میزان علاقه ای كه مصرف كننده در قیاس با دیگر رقبا نسبت به برند ابراز می دارد.  ارتباط مستقیمی میان محبوبیت برند و سوددهی سازمان وجود دارد. این محبوبیت تنها یک قضاوت شخصی نیست، بلكه ارزیابی كلی محبوبیت برند در سطح جامعه است.

با توجه به توضیحات فوق به ویژگی ها وتوانایی برند تبرک اشاره مینماییم

۱–  رهبری: تبرك نام تجاری بانفوذ، بسیار با ثبات است و ارزش های بسیاری نسبت به نام های تجاری دیگر كه سهم بازار كمتری دارند، را داراست.

۲– ثبات و پایداری: تبرک برندی است كه در طول زمان از درجه وفاداری بالای خریداران برخوردار بوده است.

۳– بازار: تبرک برندی با ثبات، در بازاری در حال رشد می باشد و با ورود رقبای بسیار، بیشترین امتیاز را داراست.

۴- روند سرمایه گذاری: توجه مدیریت تبرک به این موضوع كه برند بایستی به روز و مناسب برای مصرف كننده باشند به نحوی بوده است كه سرمایه گذاری در زمینه گسترش برند تبرک بعنوان دارایی نامشهود و امتیاز تجاری گروه از سال ۱۳۸۱ تا كنون با بستر سازی و تبلیغات سراسری ازطریق صدا و سیما و محیط ورزشی و هیات داوری فوتبال و والیبال و دیوار نویسی صورت پذیرفت.

۵–  پشتیبانی و حمایت تخصیص بودجه سالیانه: نام تبرک در طول سالیان فعالیت همیشه از پشتیبانی تبلیغاتی برخورداربوده است به نحوی كه بودجه ای معادل هزار میلیارد ریال طی ۱۰ سال فعالیت تبلیغاتی صرف توسعه و معرفی برند تبرک گردید.

۶– حفاظت وثبت برند تبرک: برند تبرک به صورت انحصاری و رسمی با پیگیری های وكلای معروف در تهران و رایزنی های گسترده در كلیه طبقات در اداره ثبت علائم تجاری مطرح و ثبت گردیده بطوری كه هیچ واحد تجاری بدون مجوز تبرک حق هیچگونه فعالیت تجاری و غیر تجاری را نخواهند داشت و در واقع این برند مجوز هر گونه فعالیت تجاری و غیر تجاری را دارا بوده در صورتی كه كمتر برندی در ایران همچنین امتیازی را دارد.

 

**استراتژی پاسخگویی به مسولیتهای اجتماعی و زیست محیطی

 

zistmohiti

شركت با اتخاذ رویه احساس مسولیت در برابر مسولیت های اجتماعی اقدام به ایجاد مزیتهای زیست محیطی مینماید از موضوعات زیست محیطی قابل اشاره می توان به احداث تصفیه خانه موجود در شركت شهداب ناب خراسان اشاره نمود كه به تنهایی توان جوابگویی به كلیه واحدهای صنعتی شهرک فردوسی را دارا بوده و مساحتی بالغ بر ۳۶۰۰ مترمربع و ظرفیت ۳۰۰۰ مترمكعب در شبانه روز در حال فعالیت است.

 

** استراتژی بهبود ساختارهای عملیاتی و مالی جهت توسعه كمی و كیفی محصولات

 

mali

گروه اقتصادی آتی اندیشان تبرک بعنوان مشاور مالی و اقتصادی مجموعه اقداماتی جهت تبدیل شركتها از سهامی خاص به سهامی عام، اصلاح ساختار سرمایه و نیروی انسانی شركت، اصلاح حسابهای شركتهای تحت پوشش، استقرار سیستم بهای تمام شده برای كلیه شركتها، تجدید ارزیابی دارایی های كل مجموعه از طریق كانون كارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی، تدوین برنامه استراتژیك برای تشكیل هلدینگ تبرک با رویكرد ثبت نزد سازمان بورس و مشاركت دادن مردم در منافع حاصل از اقدامات اقتصادی، بررسی راهكارهای تامین نقدینگی جهت راه اندازی واحدهای در حال بهره برداری مانند پروژه روغن خوراكی و كیک و كلوچه و استفاده از ظرفیتهای بالقوه كارخانجات فعلی و استفاده از تكنولوژی و ماشین آلات به روز جهت بالابردن كیفی محصولات و كاهش ضایعات تولید را در دستور كار خود قرار داده است. همچنین این شركت طبق بررسی هایی كه انجام داده است امكان تولید محصولاتی از قبیل ماكارونی، لبنیات، آب معدنی، نان و صنایع بسته بندی مثل زعفران و برنج و پروتئین را میتواند داشته باشد .

 

**استراتژی منابع انسانی

 

manabe-ensani

شناسایی، انتخاب، استخدام و بكارگماری نیروهای واجد شرایط با استفاده از روش های مناسب جذب نیرو.

پرورش و بهبود مستمر نیروی انسانی از طریق آموزش و افزایش مهارت ها با توجه به اهداف و برنامه های شركت.

اجرای سیستم های موثر جبران خدمات با توجه به بازار كار و به منظور افزایش میزان بهره وری منابع انسانی.

اجرای سیستم ارزشیابی عملكرد منابع انسانی با هدف رشد و توسعه همكاران، پرداخت حقوق و مزایا متناسب با عملكرد، برنامه ریزی نیروی انسانی، شناسایی استعدادهای همكاران.

 

 

 

**استراتژی چابكی زنجیره های تامین كالاها و محصولات

 

zangire

امروزه شرایط متغیر بازار از یک سو و درخواستهای متنوع مشتریان در كنار رقابت فشرده بین تولیدكنندگان كالاها و خدمات در بازار از سوی دیگر ایجاب میكند تا زنجیره های تأمین با ایجاد نگرشهای ناب در راستای كاهش هزینه ها و نگرشهای كیفیتی، برای بقا در شرایط مختلف به افزایش میزان چابكی خود نیز بپردازند. چابكی زنجیره های تأمین، یك استراتژی عملیاتی محسوب میشود كه بر سرعت و انعطاف پذیری در زنجیره تأمین تمركز دارد. رمز موفقیت یك زنجیره تأمین چابک در پاسخ دهی به موقع و دایمی به خواسته های مشتریان در شرایط مختلف است. دستیابی به چنین توانمندی نیازمند آن است تا تمامی امكانات فیزیكی و لجستیكی در زنجیره تأمین به صورتی چابك، دقیق و اثربخش عمل نمایند. هر چقدر اجزاء، اطلاعات و جریان تصمیم گیری در سازمانهای یک زنجیره سریعتر باشد، قادر خواهد بود تا با سرعت بیشتری به خواسته های مشتریان پاسخ دهد. گروه تبرک در سالهای اخیر از طریق افزایش كشت مواد اولیه در زمینهای كشاورزی، تولید محصولات و ایجاد شبكه پخش و توزیع جهت گسترش زنجیره تامین كالاها اقدام نموده است.