استراتژی بازاریابی از طریق افزایش سهم بازار با تمركز برشناساندن و نفوذ برند تبرک

زمینها و فضاهای شركت در مكانهای مناسبی جهت گسترش فعالیتها وجود دارد و همین مساله سبب داشتن ظرفیت مناسب برای تقویت برند گروه تبرك میباشد. برندینگ امروزه هواخواهان متعددی در دنیای بازاریابی برای خود دست و پا كرده است. بسیاری از نظریه پردازان، مدیران و پژوهشگران، دنیای آینده بازاریابی را جهان مدیریت برند و فعالیتهای پیرامون برندینگ نام نهاده اند. شاید هیچ سرمایه ای بیش از یك نام قدرتمند، معتبر و ارزش آفرین برای سازمانها كارآمد نباشد. ساخت یک برند قدرتمند در بازار، هدف بسیاری از سازمانهاست. آسیب پذیری كمتر در شرایط رقابتی بازار، حاشیه سود بیشتر، ارتباطات قویتر با حلقه های پشت سری و جلوسری زنجیره تولید و …از مزایای توسعه برند است برند باید ورودی و خروجی سازمان را آنگونه كه توسط مشتریان ادارک می شود، با هم در بر داشته باشد و مد نظر قرار دهد.

هدف اصلی مدیریت برند گسترش و حفاظت آگاهانه از برند است، زیرا این آگاهی از برند است كه مشتری را در كلیه مراحل تصمیم گیری خود و همچنین فرآیند ارزش آفرینی شركت كمک می نماید.

آگاهی از برند عبارت است از توانایی مصرف كننده در جهت شناختن یا به یاد آوردن یک برند در پهنه محصولات مشابه. آشنایی با برند عبارت است از میزان اطلاعاتی كه مصرف كننده در خصوص یك برند خاص بتواند ارائه دهد. هرچه آشنایی مشتریان با برند بیشتر باشد، احتمال انتخاب هوشمندانه نیز افزایش خواهد یافت.

محبوبیت برند عبارت است از میزان علاقه ای كه مصرف كننده در قیاس با دیگر رقبا نسبت به برند ابراز می دارد.  ارتباط مستقیمی میان محبوبیت برند و سوددهی سازمان وجود دارد. این محبوبیت تنها یک قضاوت شخصی نیست، بلكه ارزیابی كلی محبوبیت برند در سطح جامعه است.

با توجه به توضیحات فوق به ویژگی ها وتوانایی برند تبرک اشاره مینماییم

  • ۱–  رهبری: تبرك نام تجاری بانفوذ، بسیار با ثبات است و ارزش های بسیاری نسبت به نام های تجاری دیگر كه سهم بازار كمتری دارند، را داراست.
  • ۲– ثبات و پایداری: تبرک برندی است كه در طول زمان از درجه وفاداری بالای خریداران برخوردار بوده است.
  • ۳– بازار: تبرک برندی با ثبات، در بازاری در حال رشد می باشد و با ورود رقبای بسیار، بیشترین امتیاز را داراست.
  • ۴- روند سرمایه گذاری: توجه مدیریت تبرک به این موضوع كه برند بایستی به روز و مناسب برای مصرف كننده باشند به نحوی بوده است كه سرمایه گذاری در زمینه گسترش برند تبرک بعنوان دارایی نامشهود و امتیاز تجاری گروه از سال ۱۳۸۱ تا كنون با بستر سازی و تبلیغات سراسری ازطریق صدا و سیما و محیط ورزشی و هیات داوری فوتبال و والیبال و دیوار نویسی صورت پذیرفت.
  • ۵–  پشتیبانی و حمایت تخصیص بودجه سالیانه: نام تبرک در طول سالیان فعالیت همیشه از پشتیبانی تبلیغاتی برخورداربوده است به نحوی كه بودجه ای معادل هزار میلیارد ریال طی ۱۰ سال فعالیت تبلیغاتی صرف توسعه و معرفی برند تبرک گردید.
  • ۶– حفاظت وثبت برند تبرک: برند تبرک به صورت انحصاری و رسمی با پیگیری های وكلای معروف در تهران و رایزنی های گسترده در كلیه طبقات در اداره ثبت علائم تجاری مطرح و ثبت گردیده بطوری كه هیچ واحد تجاری بدون مجوز تبرک حق هیچگونه فعالیت تجاری و غیر تجاری را نخواهند داشت و در واقع این برند مجوز هر گونه فعالیت تجاری و غیر تجاری را دارا بوده در صورتی كه كمتر برندی در ایران همچنین امتیازی را دارد.
  •  استراتژی بازاریابی از طریق افزایش سهم بازار با تمركز برشناساندن و نفوذ برند تبرک

مطالب مرتبط

نظرات (0)

(برای مشاهده وثبت نظر کلیک کنید)