مشهد، بلوار سجاد، بهارستان 2، ساختمان بارثاوا، تبرک info@tabarok.ir

آدرس دفتر مرکزی

مشهد ٬ بلوار سجاد ٬ بهارستان ۲ ٬ ساختمان بارثاوا ٬ تبرک

تلفن تماس

۰۵۱۳۷۵۰۱

پست الکترونیک

info@tabarok.ir

جستجو در بلاگ

آخرین مطالب

شبکه های اجتماعی

طرز تهیه سوپ جو پرک

طرز تهیه سوپ جو پرک

یکی از سوپ‌های بسیار مقوی که به‌عنوان پیش‌غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، سوپ جو پرک است. سوپ جو پرک یکی از مقوی‌ترین سوپ‌هایی است که معمولاً در رستوران‌ها تهیه و سرو می‌شود. علاوه بر این سوپ جو پرک بسیار سریع و آسان‌پز است. جو پرک یکی از غلات بسیار مغذی است که 153 واحد کالری دارد. 13 درصد پروتئین، 7/5 درصد چربی و 5/79 درصد کربوهیدرات هم در دل این دانه است.

جو پرک خواص فوق‌العاده‌ای دارد که این خواص شامل این موارد می‌شود: بهبود سلامت قلب، کمک به درمان دیابت، کمک به کاهش یبوست، کمک به مبارزه با سرطان، درمان فشارخون بالا، بهبود سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن، ارتقا سلامت استخوان، ارتقای کیفیت خواب، برطرف‌کردن علایم یائسگی، تقویت انرژی، کمک به درمان آکنه، درمان خشکی و خارش پوست، مرطوب و روشن‌کردن پوست.

همه این خواص دست‌به‌دست هم می‌دهند تا سوپ جو پرک یک سوپ مفید و مغذی باشد. سوپ جو پرک را می‌توان به دو روش تهیه کرد؛ یک روش با شیر و روش دیگر با رب گوجه‌فرنگی. ما در این مقاله می‌خواهیم طرز تهیه سوپ جو پرک را با رب گوجه‌فرنگی به شما آموزش دهیم. اگر شما نیز به دنبال یادگرفتن طرز تهیه یک سوپ سریع، آسان‌پز و درعین‌حال مقوی هستید، با ما همراه باشید.

روش تهیه سوپ جو پرک

روش تهیه سوپ جو پرک

تهیه سوپ جو پرک، نیاز به مواد زیر به میزان ذکر شده دارد:

سینه مرغ: 400 گرم

جو پرک: 150 گرم

هویج متوسط: 2 عدد

سبزی سوپ: 200 گرم

پیاز متوسط: 2 عدد

زرشک: 2 قاشق غذاخوری

رب گوجه‌فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری

روغن: به مقدار لازم

نمک و زردچوبه: به مقدار لازم

فلفل سیاه، فلفل قرمز: به مقدار لازم

لازم به ذکر است که به هراندازه تعداد میهمانان شما کم‌وزیاد شود به‌تناسب آن تعداد، میزان مواد لازم ذکرشده کم یا زیاد می‌شوند.

طرز تهیه سوپ جو پرک شباهت زیادی به سوپ جو دارد. شما می‌توانید برای آشنایی با طرز تهیه سوپ جو، به  مقاله طرز تهیه سوپ جو مراجعه کنید.

مراحل تهیه سوپ جو پرک

مراحل تهیه سوپ جو پرک

برای تهیه سوپ جو پرک ابتدا باید جو پرک را به‌خوبی شسته و در آب بگذارید تا برای 5 تا 6 ساعت خیس بخورند. در ادامه یکی از پیازهای متوسط را پوست‌کنده، بشویید و پس از خردکردن به همراه سینه مرغ و کمی زردچوبه در یک ظرف آب بریزید و بگذارید تا بپزد. پیاز و زردچوبه بوی ضخم گوشت مرغ را می‌گیرد.

حالا سبزی‌های سوپی را بشویید و ساطوری کنید. سپس دو عدد هویج متوسط را پس از پوست کندن و شستن، با رنده درشت رنده کنید. زرشک‌ها را نیز بشویید و بگذارید در کمی آب خیس شوند.

در این مرحله، یک پیاز متوسط دیگر را پس از پوست کندن و شستن به صوت نگینی خرد کنید و در یک قابلمه مناسب پخت سوپ بریزید و با مقداری روغن تفت دهید. در حین تفت دادن پیازها، هویج‌های رنده‌شده را به آن‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تفت بخورند. در ادامه کمی نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به هویج و پیازهای رنده‌شده اضافه کنید تا عطروطعم دلپذیری به آن‌ها بدهد.

حالا وقت آن رسیده که سینه مرغی را که از قبل پخته شده است، ریش‌ریش کنید و در قابلمه سوپ بریزید و با هویج و پیازها تفت دهید. سپس جو پرک پخته شده و لعاب انداخته را نیز به قابلمه اضافه کنید و سوپ را خوب هم بزنید تا همه مواد آن به‌صورت یکدست مخلوط شوند. حالا یک لیتر آب به قابلمه اضافه کنید و بگذارید آب بجوشد. وقتی آب جوشید شعله زیر قابلمه را کم کنید تا سوپ شما به‌آرامی جوشیده و جا بیفتد.

در این مرحله، در یک تابه 2 قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی را با روغن تفت دهید و پس از تفت خوردن رب گوجه‌فرنگی، یک لیوان آب به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رب گوجه‌فرنگی رقیق و یکدست شود. تفت دادن رب گوجه‌فرنگی برای از بین‌بردن خامی و بوی آن است. حالا رب گوجه‌فرنگی تفت‌خورده و رقیق‌شده را به قابلمه سوپ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً یکدست با کل سوپ مخلوط شود و به سوپ رنگ و طعم بدهد.

هرکدام از انواع سبزیجات، طبع منحصربه‌فردی دارند. برای اینکه بدانید هرکدام از سبزی‌هایی که مصرف می‌کنید چه طبعی دارند، به مقاله طبع انواع سبزیجات سر بزنید.

پس از حدود 20 دقیقه که سوپ روی شعله کم به‌آرامی جوشید و جا افتاد، سبزی‌های سوپی خردشده را به آن اضافه کنید. دقت کنید که در قابلمه را نگذارید، چون اگر در قابلمه را بگذارید، رنگ سبز و تازگی سبزی‌ها گرفته شده و کدر می‌شوند. در 5 دقیقه آخر آماده‌شدن سوپ جو پرک شما، یک قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مزه آن یکدست در سوپ پخش شود. همچنین زرشک‌های خیس‌شده را نیز به قابلمه سوپ اضافه کنید. پس از 5 دقیقه که آبلیمو را در سوپ ریختید، شعله زیر قابلمه را خاموش کنید. سوپ جو پرک شما آماده است. می‌توانید آن را در ظرفی بکشید و با مقداری برگ جعفری و زرشک تزیین کنید. نوش جان.

یکی‌دیگر از سوپ‌های محبوبی که کودکان علاقه زیادی به آن دارند، سوپ شیر است که با مراجعه به مقاله طرز تهیه سوپ شیر، می‌توانید با روش تهیه آن آشنا شوید.

کلام آخر

سوپ جو پرک یکی از پیش‌غذاهای رستورانی است که بسیار سریع و آسان‌پز است. این سوپ به دلیل داشتن جو پرک سرشار از املاح و مواد مغذی است و خواص فراوانی برای بدن دارد. شما می‌توانید در این سوپ از نخود سبز یا ذرت نیز استفاده کنید.

سؤالات متداول

جو پرک چه مواد مغذی دارد؟

جو پرک 153 واحد کالری، 13 درصد پروتئین، 7/5 درصد چربی و 5/79 درصد کربوهیدرات دارد.

جو پرک چه خواصی دارد؟

بهبود سلامت قلب، کمک به درمان دیابت، کمک به کاهش یبوست و مبارزه با سرطان، بهبود فشارخون بالا، بهبود سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن، ارتقا سلامت استخوان، ارتقا کیفیت خواب، بهبود علایم یائسگی، تقویت انرژی، کمک به درمان آکنه، بهبود خشکی و خارش پوست، مرطوب و روشن‌کردن پوست.

برای گرفتن بوی زهم گوشت مرغ هنگام آب‌پز کردن، چه باید کرد؟

باید یک پیاز متوسط و مقداری زردچوبه با آن در قابلمه ریخت و پخت.

انتشار دهید:

یک نظر بنویسید