مشهد، بلوار سجاد، بهارستان 2، ساختمان بارثاوا، تبرک info@tabarok.ir

آدرس دفتر مرکزی

مشهد ٬ بلوار سجاد ٬ بهارستان ۲ ٬ ساختمان بارثاوا ٬ تبرک

تلفن تماس

۰۵۱۳۷۵۰۱

پست الکترونیک

info@tabarok.ir

جستجو در بلاگ

آخرین مطالب

شبکه های اجتماعی

غذای مفید برای رشد مو

غذای مفید برای رشد مو

موهای سالم و خوش حالت به چهره انسان زیبایی بیشتری می‌دهند. همه می‌خواهند موهای جذابی داشته باشند، اما چند نفر حاضر هستند غذای مفید برای رشد مو را وارد وعده‌های غذایی خود کنند؟ انسان سعی می‌کند از محصولات بهداشتی خوب استفاده کند، موهای خود را به طور مرتب کوتاه کند یا کار‌های مراقبت مو انجام دهد، اما گاهی فراموش می‌کند که به تغذیه خود نگاهی دقیق‌تر داشته باشد.

طبق گفته متخصصان پوست و مو، غذا‌های سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان و پروتئین برای رشد مو مناسب هستند. دانستن اینکه کدام ویتامین‌ها و مواد مغذی برای رشد مو مناسب هستند به شما کمک می‌کند تا بهترین مواد غذایی برای رشد مو را بشناسید و آنها را وارد رژیم غذایی خود کنید. ویتامین‌های دی، ای، ث و بیوتین برای رشد مو مناسب هستند و شما باید ببینید این ویتامین‌ها در چه مواد غذایی بیشتر وجود دارد. در این مقاله درباره غذای مفید برای رشد مو و غذا‌هایی که بهتر است در رژیم غذایی خود بگنجانید صحبت می‌کنیم.

خوراکی هایی که باعث رشد مو می‌شوند

خوراکی هایی که باعث رشد مو می‌شوند

سرعت رشد موها به عواملی مانند سن، ژنتیک و رژیم غذایی بستگی دارد. موهای سر حدود ۱۵ سانتی‌متر در سال رشد می‌کنند و این اندازه می‌تواند باتوجه ‌به تغییر شرایط نیز تغییر کند. انسان نمی‌تواند کنترلی بر تغییر سن یا ژنتیک خود داشته باشد، اما می‌تواند خوراکی‌هایی که باعث رشد مو می‌شوند را بشناسد یا غذا‌های فاقد مواد مغذی را از برنامه غذایی خود حذف کند. در اینجا درباره ۷ تا از بهترین مواد غذایی برای رشد مو و ویژگی‌های هرکدام صحبت می‌کنیم. شما بهتر است دردسترس‌ترین مواد را انتخاب کنید تا همیشه توانایی خرید آنها را داشته باشید.

مصرف ماهی، مو را براق و درخشان می‌کند

ماهی غذای سلامتی است. پزشکان مصرف ماهی را برای داشتن یک رژیم غذایی سالم ضروری می‌دانند. ماهی‌هایی مانند سالمون و ساردین سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ موردنیاز بدن انسان هستند. بدن انسان نیاز دارد تا این اسید‌های چرب را از طریق غذا و مکمل‌های غذایی دریافت کند. مطالعات زیادی تأیید کرده‌اند که مصرف اسید‌های چرب ریزش مو را متوقف کرده است، اما درباره تأثیر زیاد بر رویش مجدد موها هنوز تردید‌هایی وجود دارد. ماهی‌های چرب منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین‌های دی و ب هستند. این مواد مغذی به تقویت و رشد مو کمک می‌کنند. بهتر است در مقاله غنی‌ترین منابع ویتامین دی آنها را بشناسید و در کنار ماهی یا مکمل‌های امگا 3 و 6 مصرف کنید.

مصرف ماست یونانی رشد مو را بیشتر می‌کند

مصرف ماست یونانی رشد مو را بیشتر می‌کند

شاید شما هم شنیده باشید که ورزشکاران ماست معمولی را با ماست یونانی در رژیم غذایی خود جایگزین می‌کنند. این ماست پروتئین بیشتری دارد و همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، پروتئین به رشد موهای شما کمک می‌کند. ماست یونانی علاوه بر پروتئین دارای ویتامین ب5 معروف به اسید پانتوتنیک است. وجود این ویتامین، جریان خون را افزایش می‌دهد و رشد موها را تحریک می‌کند. اسید پانتونیک از نازک شدن و ضعیف شدن موی سر جلوگیری می‌کند و در ترکیب محصولات مراقبتی مو شاید اسم این ویتامین را دیده باشید.

مصرف اسفناج موهای شکننده را تقویت می‌کند

درباره خواص این گیاه سبزرنگ بسیار شنیده‌ایم، اما این بار نوبت تأثیر اسفناج بر رشد مو می‌رسد. اسفناج مانند بسیاری از گیاهانی که‌ برگ‌های تیره‌رنگ دارند، مواد مغذی بسیاری را در برگ‌های خود جمع می‌کند. برگ‌های اسفناج سرشار از ویتامین آ، ویتامین ث، آهن، بتاکاروتن و فولات است. همه این ترکیبات دست‌به‌دست هم داده و موها و پوست شما را تقویت می‌کنند. ویتامین آ پوست سر شما را تحریک می‌کند تا همیشه مرطوب باشد و از خشکی و شکننده شدن موها جلوگیری می‌کند. آهن موجود در اسفناج نیز به گلبول‌های قرمز کمک کرده تا اکسیژن‌رسانی بهتری در سطح بدن انجام دهند و همین کار به رشد و ترمیم موهای شما کمک می‌کند.

مصرف انواع آجیل یا مغزیجات از ریزش مو جلوگیری می‌کند

مصرف انواع آجیل یا مغزیجات از ریزش مو جلوگیری می‌کند

آجیل‌ها به دلیل بیوتین بالایی که دارند برای رشد مو عالی هستند. هرچند که هنوز تحقیقات زیادی این موضوع را تأیید نکرده‌اند، اما نشان ‌داده ‌شده که کمبود بیوتین در بدن می‌تواند باعث ریزش مو شود. علاوه بر این، آجیل‌ها دارای ویتامین ای، ویتامین ب، اسید‌های چرب، روی و آنتی اکسیدان هستند. وجود این مواد باعث رشد و تقویت موهای شما می‌شود و کمبود این مواد در بدن ریزش مو را در پیش دارد. به همین دلیل، خوردن آجیل‌ها یک مکمل عالی غذایی برای بدن به‌شمار می‌آیند. علاوه بر این، خواندن مقاله خواص آجیل برای پوست نیز به شما کمک می‌کند تا مزایای خوردن روزانه آن را بهتر درک کنید.

مصرف سیب زمینی شیرین، مو را براق و خوش‌حالت می‌کند

موهای خشکی دارید که درخشش خود را از دست ‌داده‌اند؟ سیب‌زمینی شیرین مصرف کنید! سیب‌زمینی شیرین یک منبع عالی بتاکاروتن است. بدن این بتاکاروتن را به ویتامین آ تبدیل می‌کند و این ماده را در اختیار ارگان‌ها مختلف قرار می‌دهد. ویتامین آ پوست سر را تحریک می‌کند تا مایعی روغنی به نام سبوم را تولید کند. این ماده از خشک‌شدن موها جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید این ماده را در سبزیجاتی مثل هویج، کدوتنبل، طالبی و انبه نیز پیدا کنید.

مصرف تخم مرغ رشد مو را تسریع می‌کند

مصرف تخم مرغ رشد مو را تسریع می‌کند

تخم‌مرغ یک منبع پروتئینی قابل‌دسترس و ارزان است. تخم مرغ را می‌توان به‌صورت نیمرو یا در انواع غذا‌ها استفاده کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. پروتئین و بیوتین موجود در تخم مرغ برای رشد موها مفید هستند و به رشد مو کمک می‌کنند. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که کمبود بیوتین در بدن باعث ریزش مو می‌شود. به همین آسانی و با مصرف یک تخم مرغ ساده می‌توانید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید. علاوه بر این، اگر ناخن‌های شکننده‌ای نیز دارید، بیوتین موجود در تخم مرغ به کمک شما می‌آید و ترمیم آنها را تسریع می‌کند. خوردن پروتئین کافی یکی از راه‌های تقویت فولیکول‌های مو است که مصرف تخم مرغ این کار را برای موهای شما انجام می‌دهد. تخم مرغ همچنین منبع خوبی از روی و سلنیوم است که این مواد مغذی نیاز‌های موهای شما را برطرف می‌کنند.

مصرف دانه‌ کتان و چیا، رشد مو را تقویت می‌کنند

دانه‌های زیادی در اطراف ما وجود دارند که آن‌طور که باید به آنها توجه کافی نمی‌شود. این دانه‌ها سرشار از مواد مغذی هستند و وجود آن‌ها در رژیم‌های غذایی خواص زیادی به بدن می‌رساند. علاوه بر این، این دانه‌ها کالری بالایی ندارند و با خیال راحت‌تری می‌توانید این دانه‌ها را در اسموتی‌ها یا اوتمیل استفاده کنید. دانه چیا منبع خوبی از پروتئین است و دانه کتان سرشار از امگا ۳ است. وجود این دو ماده برای تحریک و رشد موها ضروری هستند. معمولاً دانه چیا و جو دوسر را به‌عنوان منبعی کافی از رژیم‌های غذایی پیشنهاد می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم ترکیبی از دانه‌ها را مصرف کنید تا همزمان از مواد مغذی موجود در دانه‌های مختلف بهره‌مند شوید. همچنین مقاله خواص جو دوسر به شما کمک می‌کند تا با ویژگی‌های کامل این هدیه طبیعت آشنا شوید.

کلام آخر

مکمل‌های زیادی برای تقویت و رشد مو به بازار آمده‌اند، اما شما با کمی دقت در رژیم غذایی می‌توانید این مواد را به بدن خود برسانید. نوع تغذیه تحت‌تأثیر محیط اطراف و خانواده قرار دارد، بااین‌ وجود هیچ‌چیز به‌اندازه یک برنامه غذایی آگاهانه نمی‌تواند سلامت شما را تأمین کند. شما می‌توانید انواع غذای مفید برای رشد مو را در وعده‌های اصلی و میان‌وعده‌های خود قرار دهید تا خیالتان از دریافت مواد مغذی کافی راحت باشد.

سؤالات متداول:

بهترین غذای مفید برای رشد مو چیست؟

غذا‌های سرشار از پروتئین و اسید‌های چرب مفید برای رشد موهای سر ضروری هستند. مصرف ماهی سالمون و ساردین، تخم مرغ، انواع آجیل، اسفناج، سیب زمینی شیرین و دانه‌ها می‌توانند به شما موهایی سالم و درخشان‌تر بدهند.

خوراکی‌هایی که باعث رشد مو می‌ شوند، کدام‌اند؟

خوراکی‌هایی که دارای بیوتین، پروتئین، ویتامین ث، ویتامین ب و امگا ۳ هستند، رشد موها را تقویت می‌کنند. برگ‌های سبز اسفناج، پروتئین‌های موجود در ماهی و تخم مرغ، دانه چیا و کتان، سیب زمینی شیرین و انواع مغزیجات، خوراکی‌هایی هستند که باعث رشد مو می‌شوند.

چرا تخم مرغ باعث رشد مو می شود؟

پروتئین و بیوتین موجود در تخم مرغ باعث تحریک و رشد موهای سر می‌شود. فولیکول‌های مو از پروتئین ساخته شده‌اند و دریافت پروتئین کافی، نیاز این فولیکول‌ها را برطرف می‌کند.

انتشار دهید:

یک نظر بنویسید